donderdag 9 december 2021

Op naar 2022

Het is al weer 5 maanden geleden en tijd voor een update.

Sinds juni is er van alles gebeurd. Weer gezellig mijn verjaardag gevierd, weliswaar in beperkte kring maar wat is leuker dan ravotten en verrast worden door (klein)kids. In augustus gezellig lunchen met broer en zussen. 
September nazomeren op de camping in Lunteren.....

In oktober heb ik nog een cursus mogen geven met een groep Irakezen, erg leuk om te doen. En een groep in Argentiniƫ probeer ik te ondersteunen. Ze gebruiken de modellen en methode die ik met mijn proefschrift heb onderbouwd met veel succes en dat is erg leuk.

Maar helaas was het niet allemaal goed nieuws. Dit jaar ben ik zes keer naar de SEH van Radboud afgevoerd met klachten die varieerden van Noro-virus (buikgriep) tot streptokokken-infecties die voor longontsteking zorgden. Op 7 november is er een stent geplaatst in de vena cava superior om een gesloten bloedvat te openen. Twee chemokuren, LonSurf en Folfox4, slaan niet of te weinig aan om de tumorgroei af te remmen. CEA waarden in bloed blijven te hoog. En dstreptokokken-infectie in mijn longen legt ook een rem op behandelopties. Deelname aan trials lijkt niet mogelijk. Bovendien is mijn conditie behoorlijk aan het afnemen. Ondertussen puzzel ik nog verder voor behandelopties en kom in de off-label drugs terecht. Ga o.m. aan de canabis-olie beginnen (besteld via Transvaal-apotheek). 

De dagen zijn nu erg wisselend. Verjaardag van onze kleindochter, gisteren, wilden we natuurlijk niet missen. 

Ik heb geen pijn en voel me over het algemeen redelijk, maar slaap wel erg veel.

Andere activiteiten, zoals voor de stichting Darmkanker zal ik helaas moeten afbouwen. Wellicht doet zich nog een wondertje voor en komt mijn conditie toch nog terug. wie weet...






Geen opmerkingen: